Atostogos Naujosios Meksikos (New Mexico) Valstijoje

Praėjusią savaitę (kovo 14-20 dienomis) vaikams buvo pavasario atostogos, kurios sutapo su vyro gimtadieniu ir proga pakeliauti bei patyrinėti kitas amerikos valstijas. Naująją Meksiką pasirinkom paskutinę akimirką dėl būtinybės sutvarkyti vyro darbo leidimo formalumus pasikeitus įstatymams. Dėl didelio biurokratinio aparato ir nelogiškumų, lengviausias būdas tą padaryti buvo kirsti JAV sieną, tad nusprendėme leistis per Kolorado ir Naujosios Meksikos valstijas pietų link iki pat El Paso miesto, kurio dalis priklauso JAV, o kita dalis Ciudad Juarez – Meksikai. Užduotį įgyvendinom, nors vyrui teko iškentėti visas tris valandas amerikietiškos biurokratijos lėtumą bei nesusigaudymą. Tačiau ta pačia proga buvo galimybė pravažiuoti ir pamatyti ispaniškąją valstiją ir jos įdomiausias vietas.

Anksčiau skaičiuodavom, kiek Europos ar pasaulio šalių aplankėm (žymėdavom mūsų žemėlapyje ir rinkdavom magnetukus), šių kelių metų tikslas aplankyti kuo daugiau JAV valstijų ir sugrįžti į tas, kuriose buvau studijų laikais. Kai supranti, kad JAV turi 50 valstijų, kuriose daugybė lankytinų objektų, tai pasidaro aiškiau, kad paprastam amerikiečiui jau šis tas, jei jis būna aplankęs bent pusę iš jų, ir kad ko jiems važiuoti į kitas valstybes, kai tiek visko lankytino savo pačių šalyje. Nors… visgi Europa kitokia ir man vis dar mielesnė. Amerikoje žavi nuostabūs gamtos kūriniai, nors šį kartą nustebino ir Naujosios Meksikos miestai, nes jie… ispaniški 🙂

Naujosios Meksikos Valstija (New Mexico State)

Pasirodo, kad Naujosios Meksikos valstijos pavadinimas kilęs visai nenusikopijuojant Meksikos kaip valstybės pavadinimo. Ispanijos tyrinėtojai ir naujakuriai atvyko į šias teritorijas XVI amžiuje ir pavadino ją Nuevo México Meksikos actekų slėnio vardu. Tai įvyko 250 metų anksčiau nei buvo įkurta dabartinė Meksikos valstybė. Po Meksikos nepriklausomybės 1821 m. ši teritorija tapo autonominiu Meksikos regionu, nors jam vis labiau grėsė centralizuota Meksikos vyriausybės politika, kurios kulminacija buvo 1837 m. sukilimas. Tuo pat metu regionas tapo vis labiau ekonomiškai priklausomas nuo JAV. Pasibaigus Meksikos ir Amerikos karui 1848 m., JAV aneksavo Naująją Meksiką kaip dalį savo plėtros į vakarus. 1912 m. sausio 6 d. Naujoji Meksika buvo priimta į JAV Sąjungą kaip 47-oji valstija.

Naujosios Meksikos valstija yra 5-a pagal teritoriją (dydžio kaip Lenkija), bet tik 36-a pagal gyventojų skaičių. Ji priskiriama kalnų valstijoms, kaip ir Kolorado. Kas įdomiausia, aš taip tikėjausi didesnės šilumos ar net karščio važiuojant į pietus, bet, deja, jo neradau ir mano suknelės, kurias vežiausi, liko gulėti lagamine, nes tik paskui grįžusi iš kelionės paskaičiau, kad Santa Fe – New Mexico sostinė pagal aukštį virš jūros lygio yra net aukščiau nei Denveris (2.194 m palyginus su viena mylia Denveryje, apie 1,6 km).

New Mexico sostinė Santa Fe yra aukščiausiai esanti sostinė visoje JAV, o didžiausias miestas – Albuquerque. Tolstant nuo didžiųjų miestų, buvo įdomu patirti važiavimą ne penkių, o tik dviejų juostų autostrada, kai kartais aplink nematyti jokios mašinos.

Per kelionę nuvažiavome apie 1.500 kilometrų ir, deja, tenka pripažinti, kad reikia priprasti nuolat sėdėti mašinoje, bet džiugu, kad vaikai ištvėrė. Nuo Denverio leidomės žemyn į pietus pro Colorado Springs ir sustojome Santa Fe, Albuquerque, Las Cruces, ir El Paso ir tada atgal padarydami lanką pro Baltasias smėlio kopas. Apturėjome keturias nakvynes Santa Fe, Albuquerque, Las Cruces ir vėl Santa Fe griždami atgal. Kuo mažesnis miestelis, kaip Las Cruces, ir ne savaitgalio diena, tada galima rasti motelių ir už 50-60 dolerių už naktį už kambarį šeimai, bet savaitgalį kainos šokteli dvigubai-trigubai. Paskutinę naktį Santa Fe turėjome pačią brangiausią, bet pasirodė ir pačią prasčiausią viešbučio prasme, tai labai nustebino ir teko susidurti su realybe, kad kainos savaitgalį labai užkyla. Bet šį kartą labiau likome patenkinti pusryčiais viešbučiuose, nei tai buvome patyrę anksčiau Glenwood Springs ar kitur.

Santa Fe

Santa Fe yra pati aukščiausia ir seniausia JAV sostinė, įkurta dar 1610 metais. Mieste vyrauja ispaniškas stilius ir tiesiog gera pasivaikščioti po senamiestį su Katedra ir kitomis mažesnėmis bažnyčiomis, žemais moliniais namais, jaukiais turgeliais ar šiaip prekeiviais gatvėse, kur galima rasti stilingų indų, papuošalų, paveikslų. Taip pat Santa Fe labai daug meno galerijų senamiestyje ir dar yra atskiras rajonėlis, toks kaip Vilniaus Užupis, Canyon Road, kuriame pilna meno dirbinių ir meno galerijų. Kainos galerijose, aišku, kosminės.

Vienas iš daugelio lankytinų Santa Fe objektų yra muziejų kalva, kurioje yra keli valstybiniai ir keli privatūs muziejai bei botanikos sodas. Deja, nebuvome sužavėti nei muziejais, nei botanikos sodu. Nuėjome į Indėnų meno muziejų, tikėdamiesi sužinoti daugiau apie Indėnus ir jų ankstyvąjį meną, tačiau radome labiau šiuolaikinį meną. O botanikos sodas pasirodė labai skurdus ir išdžiuvęs.

Albuquerque

Albuquerque yra didžiausias New Mexico miestas. Stilius labai panašus į Santa Fe, moliniai pastatai, bažnytėlės, daugybė įvairių aikščių (Plaza). Kaip ir Santa Fe daug turistų bei vietinių meksikietiškos kilmės gyventojų.

Albuquerque užsukome ir į serialo “The Breaking Bad“ parduotuvę. Vykdomos ekskursijos serialo takais. Aš po pirmos serijos, negalėjau jo žiūrėti, bet daugumai, kurie matė šitą serialą ir jo atšaką “Better call Saul“, įskaitant ir mano vyrą, turbūt patiktų Albuquerque ir jame esanti parduotuvė su visokiais serialų herojų niekučiais.

Baltosios smėlio kopos (netoli Las Cruces)

Las Cruces ir El Paso buvo tik tarpinės mūsų stotelės, apie kurias nelabai daug turiu ką papasakoti, tačiau šalia Las Cruces yra nuostabios balto smėlio kopos, į kurias žūtbūt reikėjo užsukti. Šios balto smėlio kopos yra sudarytos iš gipso kristalų, susidariusių išdžiuvus senovinei jūrai. Gaila, kad turėjome nedaug laiko ir nebuvo laiko pačiuožinėti nuo kopų su išsinuomotomis snieglentėmis, kaip kiti darė (šią pramogą reiks išbandyti arčiau Denverio esančiose smėlio kopose), bet jos buvo išskirtinės savo baltumu. Vaikams buvo laisvės!

3 mintys apie “Atostogos Naujosios Meksikos (New Mexico) Valstijoje”

1. Aplankyti miestai labai asocijuojasi su narko verslu ir kultiniais serialais “Breaking bad“ ir “Better call Saul“ 😀

Patinka

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )