Ilgasis savaitgalis po Koloradą

Spalio 17 – 23 dienomis mano vaikams buvo rudens atostogos, tad pasidarėme ilgąjį savaitgalį po dar nematytas Kolorado valstijos vietas. Pirmiausia važiavome gražiuoju I-70 autostrados keliu nuo Denverio į vakarus pro kalnus iki Grand Junction miesto, kuris yra paskutinė Kolorado stotelė prieš įvažiuojant į Jutos valstiją.

Beje, įdomus faktas apie JAV autostradas, kurio nežinojome atvažiavę. Pasirodo autostradų numeriai turi savo reikšmę. Keliai vedantys iš vakarų į rytus yra numeruojami lyginiais numeriais ir jų numeris didėja nuo pietų į šiaurę. Nelyginiai keliai veda iš šiaurės į pietus, numeriams didėjant nuo vakarų į rytus. Tokia JAV kelių sistema sukurta po pirmojo pasaulinio karo, kai didelis mašinų bumas pradėjo kelti rimtų problemų ir kelių struktūrą ir jų trūkumą reikėjo kuo greičiau spręsti. Kolorado turi dvi arterines autostradas – I-70 iš rytų į vakarus bei I-25 iš šiaurės į pietus per Naujają Meksiką iki pat Meksikos sienos. Abi autostrados eina per Denverį. I-25 gana nuobodus kelias per dykumą, tuo tarpu I-70 vingiuoja per kalnus.

Į kelionę išlėkėme ketvirtadienio popietę ir po daugiau kaip 4 valandų kelio jau buvome Grand Junction, kuriame pernakvojome, pasivaikščiojome po vakarinį miestą, pavakarieniavome ir ryte nuvažiavome prie Kolorado nacionalinio monumento – rausvų kalvų kanjono.

Ourey – Amerikos Šveicarija

Po Kolorado nacionalinio monumento leidomės žemyn į pietus link Ourey miestelio, kuris vadinamas Amerikos Šveicarija. Miestelis įsikūręs tarp kalnų labai gražioje vietoje. Už miestelio eina taip vadinamas “milijono dolerių greitkelis“, kuris labai pavojingas, nes važiuoji šalia skardžio, bet tuo pačiu labai gražus. Deja, sustoti leidžiama tik keliose specialiai įrengtose vietose, tad gražiausi vaizdai – filmuoti, kurių čia negaliu įkelti.

Pasivažinėję po Ourey miestelį ir milijono dolerių greitkelį, labai norėjome pailsėti karštų versmių baseinuose, kurie vaikams yra didžiausia pramoga. Ourey miestelyje nakvojome labai autentiškame, gražiomis detalėmis papuoštame viešbutyje.

Mums labai patiko ir miestelis, ir autentiškas viešbutis, ir gamta, tad reikėtų dar kartą ten sugrįžti ir skirti daugiau dienų ir laiko pasivaikščioti pėsčiomis po vietoves/kalnus.

Juodasis Kanjonas Gunisono Nacionaliniame Parke

Sekančią dieną po Ourey skubėjome į Juoduosius kanjonus Gunisono nacionaliniame parke. Kolorado nacionalinio monumento kanjonai atrodė lyg ir gražesni, gal dėl spalvos, tačiau juodieji kanjonai, kurių spalva susiformavo dėl vulkaninės kilmės uolienų, užbūrė savo tarpeklių gilumu. Aš kelias naktis pabusdavau nuo išgąsčio, kad kažkas iš mūsų paslysta ir įkrenta į tarpeklius. Toks vat pavėluotas gilių kanjonų poveikis, kai prieini prie skardžio ir grožiesi įspūdingais gamtos reiškiniais.

Advertisement

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )